Och det här blev jag!

Din personlighetstyp:

Entusiastiska, kreativa och idealistiska. Kan göra nästan allt som intresserar dem. Socialt begåvade. Måste leva sitt liv i enlighet med sina värderingar. Entusiastiska inför nya idéer, men blir uttråkade av detaljer. Flexibla och öppna för argument. Många och varierade talanger och fritidsintressen.

Karriärer som skulle kunna passa dig:

Skådespelare, journalister, skribenter, musiker, konstnärer, konsulter, psykologer, entreprenörer, lärare, personalvetare, politiker, diplomater, TV-reportrar, marknadsförare, forskare, säljare, artister, präster, PR-ansvariga, sociologer, socialarbetare.


 


 

Jösses!

Präst? Need I say more? Nej.

Psykolog? Hade tagit in allt patienten pratat om och blivit ett mentalt vrak inom loppet av ett år.

Sociolog? Nära det jag vill jobba med i framtiden. Så, ja på den frågan.

Socialarbetare? Samma som på psykolog. Nervvrak och gråta mig själv till sömns.

Lärare? För kort stubin. Hade ungen inte förstått min förklaring hade jag stormat ut och slängt igen dörren.

Forskare? Ja! Skulle älska att fördjupa mig i nån fältstudie.

Säljare? Jag hatar redan säljare, skulle vara massmord på alla mina principer.

Marknadsförare och PR-ansvarig? Nej. Ville bli det när jag var yngre. Nu, nej.

Skribent? Jättehjärna! Hö hö hö.

Konsult? Mitt drömyrke, ju! En massa kunnande, en timlön på 1500/h och kunna skylla på globaliserigen, internationella relationer eller den svajande världsekonomin ifall man har oturen att missa helt på sin omvärldsanalys

Entreprenör? Aldrig lockat mig att starta eget. Inte min kopp thé.

Skådespelare? Kanske. Hade varit intressant.

Konstnär? Nej, inte riktigt.

Resten orkar jag inte dra.


 

Ha're!

/L


 


 


 

Och det där med socialt begåvade är väl en överdrift..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0