Orientofili? Tack, jag avstår.

Sitter och tänker på hur jag ska göra om min lägenhet. Har länge suttit och tänkt på vilka influenser jag vill ha och vad jag vill säga med inredningen. Minimalistiskt? Romantiskt? 60-tal eller 70-tal? Jag har alltför många idéer i min skalle som bara snurrar runt men en sak vet jag. Jag ska inte ha något orientaliskt. Konceptet Indiska med orientaliska influenser i all ära, men vill man ha influenser från andra kulturer sträcker sig världen längre än till Nordafrika, Japan eller Kenya. Lägg orientofilin på hyllan och utforska andra samhällens kulturarv. Vad sägs om färgglada mönster från Maya eller andinska tyger? Eller konst från aboriginerna? Det är faktiskt lättare att få tag på än vad man tror, man behöver inte åka till en liten by söder om La Paz för att hitta något autentiskt. Det finns många sidor på nätet som säljer och skickar produkter över hela världen. Är det något man ska utnyttja med Internet är det ju den ökade tillgängligheten och möjligheten att från sin bekväma datorstol eller säng upptäcka nya influenser som förr var oåtkomliga. Världen och dess skatter ligger framför oss och är lättare att nå nu. Jag är för tillfället tvungen att skjuta upp den kommande Centralamerika-resan men det betyder inte att jag inte kan få tag på de fantastiskt mönstrade tygerna från min fina tjocka iMac.

Just Google It.

/L

Kommentarer
Postat av: celina

gör den schteeeek (haha)(ironi)

2008-02-11 @ 17:18:02
URL: http://starbucks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0