Världens snyggaste skor

Till min Adam Tensta-outfit har jag givetvis pa mig mina Air Jordan III. Och insag att dessa skor är värda ett separat inlägg. Det är mer än ett par skor för mig. Mina Air Jordans innehaller minnen, gamla tider, nya tider, utveckling, en och annan gammal flört, ett förhallningssätt till livet och en revolution för mitt shoppingbeteende.

Förr i tiden. Jag var en av de tjejer som "samlade" pa sneakers. Köpte Adidas skor pa stört om det stog exclusive pa prislappen. Avundades japaner som koade i dagar utanfor affärer i LA, New York och Tokyo. Hängde pa Sneakers n stuff varje lördag. Jag matchade sneakers med mitt liv. Röda, gula, blaa, en miljon olika vita... Jag köpte manga skor, och ville ha ännu fler.

En dag fann jag modet att dra till New York i tva veckor. Det var 2004 och Jay-Z var hetare än nagonsin. Jag satt och filade pa shoppinglistan pa planet. Alife Rivington Club var stället med stort S. Det var där alla coolingar i New York köpte sina sneakers. Dit skulle jag ocksa minsann. Och köpa hundra stycken...

Väl där (Inte lätt att hitta ma jag säga. Jag letade länge tills en av killarna i affären förbarmade sig över mig och kom ut och visade mig den gömda, hemliga ingangen med spegelglasfönster) sag jag inte alla skor. Jag sag bara ett par.

image8

Det var de finaste skorna jag nagonsin sett. Och jag tog pa mig dem, och vagrade ta av mig dem. Jag strök dem mot kinden och log. I'll take them sa jag, och gick nöjd därifran.

Detta var alltsa juni 2004. Jag har aldrig köpt ett par sneakers sedan dess. Mitt intresse dog, och mitt samlande avbröts. Jag hade ju hittat dem. Och hur manga exclusive, nya färger och Pharell-designade skor jag än sett, sa vill jag inte ha nagot. Mina ar ju sa mycket finare.

I samband med detta förändrades även mina preferenser. Jag köpte klackar, och tog pa mig klänningar. Jag bytte ut triple 5 soul-linnet, och rocca wear tröjan mot designerjeans och konservativa pärlhalsband. Men mina air jordans finns alltid med mig. I dag är de slitna och solkiga och förstörde mitt intresse för sneakers. Men fortfarande de finaste skorna jag nagonsin burit och jag bär dem med stolthet till min Adam Tensta-outfit.

Det är en kärlek som är djup och sann. Jag och mina Jordans.


/B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0