CRAVINGS!!!!!!

Jag är sa trött pa att jobba. Det är sa sjukt jävla trakigt att sitta instängd pa ett mongo-kontor nä£r det är 30 grader ute. Jag hade minisemester förra veckan, da jag var ledig tors-sön. Vi hyrde en bat och badade mitt i Genevesjön. Vi käkade middag pa olika restauranger och drack vin hela tiden. Vi akte runt till smabyar och dinglade med benen längs vattnet. Och sa var jag tillbaka pa jobbet pa mandag morgon igen.

Jag ska även ha en veckas semester i början av Augusti igen, da vi ska till England pa societetsbröllop. Vi tänkte passa pa att aka runt pa landsbygden i England, leka morden i midsummer, dricka mycket afternoon tea, bo pa sma bed&breakfasts, klä sig i tweed och kanske hänga pa en och annan rävjakt. Typ.

Men det räcker ju inte. Mongo-Schweiz har ju inte fattat det här med 6 veckors semester om aret. Jag har bara 4 veckor, och eftersom hedgefonder inte stänger mellan 22:a dec och 5 januari, sa maste jag spara mina fa semesterdagar till jul och nyar. Jag är sjukt deprimerad. Vad är det för mening med att tjäna massa pengar om man inte har nagot att spendera det pa (förutom sjuka mängder skor förstas)?

Jag drömmer om en manads semester, med lata dagar, massor av böcker, 100 flaskor rödvin, ljumna kvällar och god mat.



Jag vill till Antibes



till Aix-en-Provence



till Sicilien



eller kanske St. Barths.

Jag behöver en ändlös semester med värme och hav. Nu.

/B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0