Ful-Götlaborg

Var hemma i Göteborg i helgen, och fick en chock. Jag rakade pa ett rätt skevt demogragrafiskt urval av folk i och med hängandes pa Lilleby havsbad, minglade i Angered Centrum och Bruce Springsteen-konserten, men herregud vad fula alla var.

Jag som alltid skrytit med hur snygga vi är i Sverige, hur fula alla är i Schweiz osv. Men hjälp. Vad har hänt?

Alla var skittjocka och sunkigt orangebruna. Det var som att hela Göteborg enbart har druckit grädde och morotsjuice sen jag sist var där. Och sa satt de i solstolar, rökte (inte alls pa ett franskt snyggt sätt utan pa ett äckligt sätt. Plötsligt nöjd med ickerökande igen) och pratade om Linda Bengtzing med tre äckliga tjocka snorungar skrikandes runt om kring sig. kläderna? Och kropparna? När B känner sig som en het puma pa stranden, da är det nagon som är allvarligt fel.

Tur att jag hängde pa Bliss, Uppat framats takterass och nagon hetsigt elektronisk klubb pa gamla Kompaniet (som aldrig aldrig aldrig kommer vara/heta nagot annat än gamla kompaniet) sista kvällen. Blev genast lite pa bättre humör när jag sag langbenta snygga tjejer i coola kläder som dekadent rökter hundra cigg och far mig att känna mig ful och trakig i min konservativa kofta.

Dagens lista:

Bäst i Göteborg: Att Bruce kommer in pa scen, säger inte ett ljud och drar igang Born in the USA och 57,000 sjunger med.
Sämst i Göteborg: Att det fortfarande inte gar nattvagnar efter ett en torsdag natt. Eller nattbussar för den delen. Vad fan är det för jävla efterbliven lokaltrafik.
Trevligast i Göteborg: Mina vänner, Cigarren, gamla minnen, hamnen och havet. Länder utan hav kan aldrig bli ens hem pa riktigt...
Obehagligast i Göteborg: Den totala avsaknaden av distans pa Avenyn, aveny.se, och andra "heta ställen i Göteborg". Det räcker inte bara att kopiera stureplan.se rakt av. Man masste fatta att de skojar hela tiden ocksa. Tänk pa det...


/B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0