Så nära.

En av mina bästa vänner bor tre gator nedanför mig, och detta resulterar i mysiga hemmakvällar när inget särskilt står på agendan. Det är bara att ringa o fråga vad som händer, och sedan trippa ner till henne. Känns konstigt att inte ha sovit i sin egna säng på länge, men samtidigt är det jättemysigt att kunna somna bort från varandra natt efter natt. Blir glad av blotta tanken att hon bor så nära. Önskar att mina andra vänner bodde lika nära, helst på samma gård. Önskar att Familjebostäder kunde anordna detta så att ens "familj" kunde bo löjligt nära en. Åh, alla mysiga promenader, alla filmkvällar eller kvällar när vi bara tjötar och kollar olika sjuka YouTube-klipp hade berikats av deras närhet. Men detta är Göteborg, och när jag tänker efter så bor jag löjligt nära de alla. Egentligen. Men man vänjer sig och avvänjer sig så lätt vid olika saker, och helt plötsligt känns en promenad på en kvart till en kompis som en timmes bilkörning. Men snart, 2009, bär det av till Spanien för tre av oss. Vi kommer att vara Los Tres Amigos där nere, och jag längtar efter den dagen då vi har packat våra väskor och boardar planet för ett liv söderut.





/L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0