Sveriges bästa blogg

är skriven av Anders Rydell och Klas Ericsson. Den heter Byt namn!


Anders och Klas. Bilden är tagen av Martin Vallin-

Byt namn handlar om arbetet med boken "Byt namn! - och andra sätt att lyckas som journalist" som de bada har skrivit och ska ge ut i höst. Boken verkar helt grym och de är jätteroliga. Varför skriver inte lite fler sanahär typer av bloggar? Där man avhandlar ett specifikt ämne pa en lite högre niva än det genomsnittliga blogginlägget.

Tänk att kuknna jobba med en blogg pa heltid. Inte heltid som Elin Kling och alla dessa mode-flickor som platar skor i Zara's skyltfönster och mms:ar in det till bloggen. Nä, tänk om man kunde fa jobba med ett intressant ämne och bara skriva om det. Varje dag. Planera inlägg nogrant. Aldrig nämna om man är bakfull eller vad man har pa sig. Göra research, kanske intervjua nagon. Och aldrig blogga pa lördagar och söndagar.

Jag hade velat skriva om vapen och militären. Jag gillar inte vapen och militärer. Men det verkar inte vara nagon som betalar mig för en san blogg, sa jag sitter istället här pa mitt finanskontor och tjänar pengar istället...

/B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0