Obsesión

Drömväskan som jag hittade på H&M häromdagen gav mig tårar. Den var lila, men inte vilken nyans som helst, utan en sån lila som funkar oavsett årstid. Jag tänkte när jag flyttade in i min nuvarande andrahands-etta, en nära väns lägenhet, att jag skulle måla om hallen i lila och ha en lila fondvägg i köket. Jag vet, jag ballar ur på lila. Alltid. Det kan liksom inte gå fel. Mina vänner vet att varje gång vi passerar en bil, en klänning i skyltfönstret eller något annat objekt, att jag kommer bli stormförtjust i det. OAVSETT hur objektet ser ut. Kompisen som jag hyr lägenheten av har samma besatthet med färgen rosa. Jag har aldrig förstått det men man visste från första början att man kunde köpa exakt vadsomhelst till henne, bara det var rosa.


Jag är fattig som en kyrkråtta, och måste ha den väskan. Min kära mor skulle köpa en mobil till mig i födelsedagspresent, även om det verkligen är det absolut sista jag behöver just nu, men jag har mirakulöst nog lyckats övertyga henne om att det jag verkligen behöver är en väska. Till skolan, liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0