Work it!

Har tränat någorlunda regelbundet i ett par månader nu, och har upptäckt all drama som pågår på gymmet. Vilka som är förälskade i vilka( vissa är dock bara kära i sig själva), och vilka som gör ALLT för lite uppmärksamhet. När jag står och springer på löpbandet eller kämpar med Orbitrekken har jag uppsikt över hela stället, och när man är uttråkad av alla MTV-program eller vad som nu sänds under den tiden av dygnet jag är där, är det ganska roligt att spana på folk.

Ett urval av olika arketyper på gymmet:

Bodybuildarna- just nu har de semester men återkommer i augusti. Dessa tre som alltid är där är stora som hus och står och nästan skriker  när de peppar varandra. De är ganska roliga och jag vill verkligen se dem där igen snart.

Tjejen som vill ha större rumpa och tränar i korta shorts - Henne gillar jag inte. Av någon anledning har vi varit varandras nemesis sen första gången vi fick syn på varandra. Att se henne spana runt efter killar som kollar på henne medan hon kör samma jävla rump- eller benmaskin får mig att vilja klappa till henne. Hon får väl fan göra vad hon vill men jag orkar inte med folk i desperat behov av bekräftelse att de måste stretcha på jävligt provokativa sätt framför ett gäng killar. Lä'gg ner, bruden.


De spinkiga popparna - Dessa är mina favoriter. De värmer mitt gamla, torra hjärta när de lyfter vikter i sina synthfrisyrer och tittar avundsjukt och beundrande på de större biffigare killarna. Drömskt flexar de sina muskler framför spegeln och ser riktigt nöjda ut efter sina sessioner. De ser ut som den vandrande pinnen i världens bästa A Bugs Life och de kämpar hårt. Man vill krama ihjäl dem.

De målmedvetna tjejerna - Dessa tittar inte på någon när de kommer in, de verkar mumla något mantra för sig själva och kan knäcka vilken killes rygg med lillfingret. De är urstarka, skitsnygga och tränar hårdare än de flesta.

Äckelgubbarna som dreglar efter unga tjejer när de passerar dem
- Här har vi två som jag vill klappa till. Den ena är en gammal iranier som färgar håret svart och har det bakåtslickat, tror att han ser ut som Arnold Schwarzenegger gjorde på 70-talet  och som dessutom har världens mest irriterande tangorabatt till musche. Gubbjävel, lägg ner. Du kommer aldrig få en 25-åring och dina blickar får vem som helst att rysa.  Den andre gubben är inte LIKA äcklig som herr Tangorabatt, men tillräckligt äcklig för att få tjejerna att blänga när de passerar honom.


Jag skulle kunna göra min c-uppsats på hur folk beter sig på gym, och då har det gått för långt. Jag längtar efter träningskompisar.


/L.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0