Non mollare mai...

Total sorg och förnedring, men ända fint pa nagot sätt. Italien spelade som skit igar och min älskling Materazzi skulle aldrig fatt starta. Men min kärlek för det italienska landslaget är vilkorslös och jag lappar ihop mitt brustna hjärta, skakar pa huvudet och tänker redan pa nästa match. 6 poäng, det gar vi vidare pa.

Jag hatar inte holländare, men deras glädje och hanskratt at min tröja när jag vandrade hem fick mig att brinna av.
 


Jag log trött mot dem men inombords förbannade jag de där äckliga fulla julgransbeklädda fansen med den ohyggligt vidriga färgen draperad över sina blekfeta kroppar. De skrek 3 - 0 efter mig och jag nöjde mig med att hanfullt konstatera att holländare, precis som engelsmän, lider av utbrett storhetsvansinne och tror att de bara haft lite otur de senaste 30 aren och att det nu är dags att hämta hem bucklan igen. Europas mediokra lag kommer aldrig att vinna EM eller VM.

Det bästa med fotboll är att man far lov att känna glädje, ilska, sorg och gemenskaphet. Jag kan känna mitt hjärta brista, utan att det liksom behöver vara pa riktigt. Ikväll spelar Sverige och den svenska flaggan fladdrar stolt fran min balkong. Det är fantastiskt att ha tva favoritlag, man far liksom dubbla chanser.



Nu jävlar kör vi över Grekland...

/B

Jag ber om ursäkt för avsaknad av mode under de här veckorna, men det är inte lätt att tänka pa annat än fotboll. Fancy Schmancy- Just another fashion blog har för tillfället fotbolls-tema. Deal with it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0