Häftighet Schmäftighet.


Jag har kommit in i en period där jag vill flytta utomlands, och börjar bli smått rabiat för ganska många saker, men måste hålla ut tills jag är färdig med utbildningen( läs nästa vår). För mig representerar Stureplan.se det jag inte älskar med Sverige. Vi i Göteborg är inte bättre vi heller, här har  ju lilla Aveny.se blivit stort och jag skäms otroligt mycket över storebrorskomplexet som finns på Avenyn. Att exempelvis öppna en nattklubb som Push och på premiärkvällen FLYGA över "kändisar" från Stockholm är bortom banalt. Det är analt.

Visst, storebrorskomplexet är ett universalt fenomen och finns överallt och vart jag än kommer att flytta kommer jag att stöta på det. Jag känner bara att folk tar sig själva på alldeles för stort allvar, därav känslan av att vara på högstadiet igen. Bara genom att försöka vara snyggare, coolare, trendigare och häftigare misslyckas vi fatalt, det är väl det som skiljer oss från italienarna. De försöker inte vara det, de är det. Jag är bara så trött på häftighet, och jag blir besviken när jag upptäcker att jakten på häftighet finns, i sorgliga fall, ganska högt upp i åldrarna.

Men jag ska ge Stockholm en chans. Alla förtjänar en andra chans.

/L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0