Veckans ångest-citat från stureplan.se

"Min vän Ångest och jag brukar hålla varandra sällskap natten mellan söndag och måndag. Han tycker väldigt mycket om att småprata i mörkret innan vi somnar. I natt talade vi t.ex. ganska länge om att jag är oidentifierbar. Har lyckats med konststycket att tappa mitt körkort, legitimation, kontokort OCH pass. Det var roligt, tyckte han.


Sedan ville Ångest titta i min SMS-utkorg från i lördags natt. Han älskar att göra det. Efter att ha torkat tårar av skratt ur ögonen lade han handen på min axel och sa, "Du är så jävla pinsam. Hur kan du ens bjuda honom på det?". "Låt mig vara nu", viskade jag då och kröp ihop i fosterställning.


Men PRECIS när jag hade somnat väckte han mig. "MICAELA! Du har så in åt helvete mycket att göra på jobbet nästa vecka. Ville bara säga det. Men förlåt, du sov. Vi tar det imorgon".

/B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0