En gång i tiden..

En gång i tiden blev jag kär i en kofta, och det var kärlek vid första ögonkastet. Koftan var inte märkvärdig egentligen, men den hade något särskilt över sig. Jag köpte den i stl XL och hade den till allt, vare sig de var tajts eller klänning så funkade den till ALLT. Den var av den härligaste nyans av oxblod och jag hade till och med ett gammalt simborgarmärke fastnålat. bara för att göra den lite roligare. Jag och koftan har prytt många foton, den var med mig överallt i flera år. Men så hände något olyckligt för ett par månader sen som har lämnat ett stort hål i mitt hjärta, jag glömde den nämligen i skolan under en föreläsning och jag har inte sett röken av den sen dess. Jag har nu gått och spanat efter någon som kan tänkas ha tagit den och använder den, men icke. Den är spårlöst borta. Så den här dagen har varit lite av en dag då jag gått och tänkt på min fina kofta, den anspråkslösa och billiga Gina Tricot-koftan som skänkt mig så mycket glädje när jag haft den till bakissöndagar och fina tillställningar.


Koftan, R.I.P. Jag kommer adrig att glömma dig.


/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0