Bruce-feber

Jag har Bruce-feber pa ett sätt jag aldrig har utanför Ullevi annars. Varför just nu vet jag inte, men jag ger efter, slänger pa skiva efter skiva, lyssnar och ler. Jag saknar sommar, vin, grill och Göteborg. Bruce, Göteborg och bla himmel. Med näven i luften och lungorna fulla av let it rain, ain't no sin to be glad you're alive och we learned more from a three minute record than we ever learned in school.



Obama far mig inte att tro pa USA, men med Bruce i t-shirt och svarta jeans följer jag villigt med in i den magiska amerikanska smastaden, med blue-collar workers dricker Bud's pa verandan och där amerikanska flaggan är vackrare än nagonsin och in the day we sweat it out in the streets of a runaway American dream, at night we ride through mansions of glory in suicide machines. Sprung from cages out on highway 9, chrome wheeled, fuel injected and steppin' out over the line. Baby this town rips the bones from your back. It's a death trap, it's a suicide rap, we gotta get out while we're young, cause tramps like us, baby we were born to run.

/B

Kommentarer
Postat av: Agnes

Men Bruce tror uppenbarligen på Obama, så det nätet hamnar du i vare sig du vill eller inte...

2008-11-13 @ 16:30:23
URL: http://bastjustnu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0