I love Jan

Följande är saxat fran Aftonbladets chat med Jan Guillou om IPRED-lagen.

Pirat: Hur vore det om priset på böcker, film och musik sänktes? Kanske skulle ni "kändisar" klara er på en miljon istället för hundra? Då skulle alla köpa istället för att ladda ner....

Jan Guillou: Det är svårt att avgöra vem som kommer med det dummaste påståendet i en sådan här chatt men du leder.

Jeppe: Begåvat svar Jan, "jag är emot barnporr", är det avsiktligt du missar poänger?

Jan Guillou: Självklart! Jag är emot poänger också.

cornelius: Som Timbuktu sa en gång: "man kan inte uppfinna hjulet och sen förbjuda folk från att använda det"

Jan Guillou: Upphovsrätten är ingen uppfinning.

Jan Guillou är fantastisk pa att bara vifta bort folk som tycker annorlunda. Det är en egenskap jag önskar jag hade mer av.

Säga vad man vill om IPRED-lagen och att "branschen" borde hänga med i svängen, men jag tycker att det är lite skönt att nagon fortfarande orkar tjata emot alla nerladdare. Det är stöld, och även om man inte kan stoppa det sa är det fortfarande stöld. Jag tycker att det är skitroligt att artister kunnat göra karriär genom myspace och gratis mp3:or, grattis till dem. Verkligen. Men jag förstar inte alla pahopp pa de artister som fortfarande vill ta betalt för det som de skapar, om man inte vill ge bort sina grejer gratis, da tycker jag inte man maste bara för att andra gör det. iTunes Store är helt fantastisk, och billigare än skivpriser. Det är snabbt, enkelt och man betalar för det man vill ha. Jag har inte orkat sätta mig in i IPRED-lagen, det far andra sköta. Men vill jag ha musik betalar jag för det, bra musik är värt ett par kronor.

 

/laglydiga B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0