Ann D-chock!

Jag vandrade snabbt genom stan, pa väg hem fran jobbet. Funderade en del pa helgens planer, kvällens planer och självkart pa kvällens outfit.

Gar förbi en av de där hemska skobutikerna i Geneve, ni vet en san där kedja som säljer hundra svarta blanka stövlar och flipflops med tax-klack. Blänger lite i skyltfönstret och förbereder mig pa himlandet med ögonen at de katastrofalt fula skyltningarna... Tills... jag ser... skor som liknar säsongens absolut MASTE-HA MEN ALDRIG KOMMER ATT HA RAD MED-skor. Ni vet, stövlarna fran Ann Demeulemeester.



Jag höll pa att svimma, och ser en stor skylt som skriker 119 CHF (runt 700 kronor). Det kittlar i magen och jag pilar in kvickt. Möts av detta:



Jag ser bara snörningen. Oh my god, snörningen. Could it be? Kan denna förskräckliga affär ha gjort ett par schyssta kopior pa de fantastiska Ann D-stövlarna. Jag vagar knappt titta. Jag sträcker ut handen och rör vid den billiga läderimitationen... Jag blundar och lyfter upp stöveln.



Helvete.

/B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0