Carl Bildt och euron

Inte för att detta är en politisk blogg, men jag kan inte lata bli att undra vad var käre utrikesminister menar med följande uttalande: "Sverige och EU ska tacka sin lyckliga stjärna för att euron finns". Detta tydligen för att en dollar nu kostar 8:11 kronor. Han talar om att vi borde ha en ny debatt där vi aterigen ska besluta om EMU-inträde (har vi inte redan gjort det?) men glömmer dock att berätta att det inte bara är svenska kronan som fallit, utan euron med. Euron var uppe i 1.6 USD i juli och har nu sjunkt till 1.24 USD.

USD/EUR



USD/SEK



Jag vet inte, men jag tycker att graferna paminner lite om varandra. Carl Bildt däremot verkar säker pa sin sak och tycker att eurosamarbetet har visat sitt mycket stora värde under finanskrisen. Euro schmeuro säger vi här pa Fancy Schmancy och tycker vi ska behalla var svenska krona ett litet tag till...

Dagens finansnörderi med grafer och beräkningar är nu över och jag kommer snart aterkomma med ett inlägg om strumpbyxor eller nagot annan meningslöst.

/B

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag gillar det! Varför inte en politik OCH mode-blogg! Det bästa av två världar liksom. :-)

2008-10-27 @ 20:55:46
URL: http://lifeofatvjunkie.blogspot.com/
Postat av: /l

HERE HERE!

2008-10-28 @ 09:43:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0