This was 2008 - lite för sent

Vad gjorde du 2008 som du aldrig gjort förr? Skaffade mig ett vuxenliv, med fast jobb, lägenhet, parmiddagar och betalade alla mina csnräkningar i tid utan att klaga.


Fick några av dina vänner barn? Nä, men min syster fick barn den 2:a januari 2009, sa 2008 var aret jag förberedde mig pa att bli moster at världens bästa lilla systerdotter.


Dog någon i din närhet? Nej.


Vilka länder besökte du? Jag flyttade till Schweiz, och akte regelbundet till Frankrike, England och hem till Sverige ett par ganger.


Vad skulle du vilja ha 2009 som du saknade 2008? Jag vill vara jävligt bra och framgangsrik pa mitt nya jobb. Det förra var inte sa himla kul efter ett tag.


Vilket datum 2008 kommer du att minnas, och varför? 10 augusti var jag pa ett sjukt lyxbröllop i England. 15 november hade jag världens roligaste födelsedagsfest som eskalerade till tryckartävling, och high school-dans kl 4 pa natten.


Vart tog det mesta av dina pengar vägen? Skor, flygbiljetter och juridikstudier pa Londons universitet.


Vad önskar du att du gjort mera av? Skrattat och dansat


Vad önskar du att du gjort mindre av? Lagt tid pa newsmill.se


Hur firade du nyårsafton? Jag var tillsammans med min höggravida syster och hennes man, samt deras höggravida vän och hennes man (ingen av dem drack alkohol). Jag drack tre öl och tva glas vin och halv elva ville jag ga och lägga mig.


Blev du kär under 2008? Jag var redan kär, men jag har nog blivit ännu mer kär om jag tänker efter. Trots att han är helt jävla värdelös pa att diska.


Vilken var den bästa boken du läste? Nagon rosa chic-lit under semestern. 2008 blev aldrig nagot intellektuellt ar tyvarr. Jag läste dock Jonas Hassen Khemiris Montecore, ett ar senare än alla andra. Den tyckte jag var himla fin, speciellt den underbara fransk-svenskan.


Bästa filmen? Dark Knight och Darjeling Limited


Vad gjorde du på din födelsedag?
Drack vin till lunch och var jävligt kaxig. Men hade en hysterisk födelsedagsfest tva dagar innan.


Hur skulle du beskriva din stil 2008? Kontorsratta med avancerade ambitioner som aldrig riktigt hände.


Hur höll du dig från att bli galen? Jag kollade in det växande saldot, betalade räkningar i tid utan att svälta och tänkte att trots att nya skor inte gör mig lyckligare, sa är det ganska skönt att kunna köpa ett par stycken utan att ga bankrutt. Och försökte intala mig att karriären inte är allt.


Vilken kändis/offentlig person beundrade du mest? Karl Lagerfeld


Vilken politisk fråga gjorde dig upprörd?
Gaza, som alltid. Vapen och militären. Jämlikhet.


Vem saknade du? Mamma, pappa och syster.


Vem var den bästa nya personen du träffade? Raegan. För att hon alltid tycker att jag har svinsnygga kläder och säger det hela tiden.


Berätta om en värdefull läxa du lärde dig 2008? Bara för att man tjänar mycket pengar har man inte rad med allt man vill.


Kommentarer
Postat av: Agnes

Hur gick det med juridikstudierna?

2009-02-03 @ 01:22:33
URL: http://bastjustnu.blogspot.com
Postat av: B

Juridikstudierna gar bra faktiskt. än sa länge skriker jag mest OBJECTION YOUR HONOUR och OVERRULED hemma i soffan med mina feta lagböcker.



Men första tentorna är inte fören i maj, sa jag chillar fram till mitten av april. Ser fram emot universitets-nostalgi med all nighters och hysterisk panikangest.

2009-02-03 @ 10:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0