Retro-mat

Jag blev plötsligt AS-sugen pà marängsviss. Hur sjukt är inte det? Jag kan inte tänka pà annat just nu, jag màste kirra en marängsviss ikväll...

Till det kanske jag ska slänga ihop en fläskfile med klyftpotatis, eller varför inte en lövbiff med vitlökssmör? Ha! Retro-food. Jag dör. Jag màste tipsa nàgon trendsetter om detta. 80/tidigt 90-tals mat är ju sà jävla roligt. Svenskt fredagsmys pre-pesto.

Ska fundera ut ett par till klassiker. Räkcocktail? Oxfile och bearnaisesås?

Update: Chokladmousse! Med vispad grädde. Hahaha, sà jävla roligt. Vispad grädde är förövrigt väldigt mycket barndom. Använder nàgon grädde idag?

/B


Kommentarer
Postat av: /L

Födelsedagskalas där det serverades kokt korv med bröd..

2009-10-13 @ 12:24:06
Postat av: B

fläskfile med currysàs och banan! Vad var det för sjukt maträtt egentligen?

2009-10-14 @ 08:52:36
Postat av: L

HAHA! Flask m currysas och banan later fruktansvart. Lika fruktansvart som pizzor a la Hawaii och Africana som har banan, currysas och ananas. Forstar inte, men vill heller aldrig forsta.

2009-10-19 @ 16:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0