Team Schyman!

Jag har sagt det sà mànga gànger förut, men Gudrun Schyman är sà jävla BRA. Hon är sà skarp och jag önskar att jag vore lika duktig pà att argumentera för jämställdhet som hon är. Själv snurrar jag in mig i argument, blir ovärdigt arg (mkt jobbigt med känslosamma kvinnor i argumentationer!), fräser till och luras in i ändlöst meningslösa "hur definierar du feminism"-diskussioner tills jag inte orkar längre. Jag försöker kopiera hennes argument men jag har bara helt enkelt inte den fantastiska förmàgan som hon har. Och sà blir jag lite ledsen. Jag vill att hon ska vara kvar i vänsterpartiet. Jag är vänster och jag vill att hon ska vara jämställdhetsminister i en V/S/Mp-regering. Men hon är sitter med i Feministiskt Initiativ. Jag gillar F jättemycket, jag var en av de som röstade pà F i EU-valet i juni. Men jag är även en av de som missnöjesröstade, och när det väl kommer till kritan, till riksdagsvalet nästa àr, dà tror jag inte jag kan överge vänstern. Jag vill rösta pà Gudrun, men jag vägrar 4 àr till med Reinfeldt och co. Jag tänker inte làta det hända. Jag kan inte rösta pà ett parti som inte kommer in i riksdagen.

Gudrun, kan du inte gà tillbaka till V? Vi saknar dig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0