same same

2009 var ett sàdär àr. Inte fantastiskt, inte skit. Ett hyfsat àr helt enkelt. Jag hade ett ok jobb. Jag tjänade hyfsat med pengar. Jag hade ganska roligt. Typ. Kanske är det sà här det kommer vara resten av livet? Ganska lagom.

För ett àr sen skrev jag "2008 var aret da jag kom pa fötter igen, och skaffade mig ett vuxenliv. 2009 ska bli aret da jag gör megakarriär, aker pa exotiska semestrar, blir plötsligt lika snygg som Gisele och drar runt pa crazy partyupptag med massa härliga vänner och bloggar för fullt om det."

Det blev ingen megakarriär, nya fantastiska jobbet var en bluff och inte alls sà fantastiskt, jag àkte inte riktigt pà massa exotiska semestrar (en vecka pà Korsika, en helg i Rom och nàgra korta sverige/london besök räknas inte), jag blev absolut inte lika snygg som Gisele, jag ser istället exakt likadan ut som förra àret. Jag drog aldrig runt pà crazy partyuppdrag heller, jag satt mest hemma i soffan och kollade pà tv.

2010 känns sàdär spännande. Pà papper ser det ut som om det blir ett grymt àr, men jag har lärt mig av mina misstag och tar inget för givet.

Jag har nytt jobb igen om en och en halv vecka. Jag ska tillbaka till kärnvapenvärlden, diplomaterna och FN, där allt startade. FancySchmancy kommer troligtvist läggas ner och FN och jag kommer àterupptas. Jag borde vara exhalterad och skrika ut "nu jävlar", men jag vet inte. Tvà sammanhängande àr av konstiga jobb och konstant slösurfande pà arbetstid har gjort att min arbetsmoral har sjunkt till botten och jobb är nàgot som är trist och urvattnat. Jag försöker hitta den där glädjen och entuisiasmen, nya jobbet är ju liksom drömjobbet. Men jag vet inte, det fàr bli som det blir...

Dessutom ska jag gifta mig. I augusti. Sànt ska tydligen vara roligt har jag hört. Själv är jag fortfarande tveksam...

Yeah yeah, 2010. Det blir säkert lagom bra...

Kommentarer
Postat av: L.

Yes, yes, yes! Jag har saknat "FN och jag"!

2010-01-08 @ 12:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0